flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз обліково-статистичної роботи Теребовлянського районного суду Тернопільської області за І півріччя 2013 року

Аналіз

обліково-статистичної роботи Теребовлянського районного суду Тернопільської області за перше півріччя 2013 року

 

 

Відповідно до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та на виконання листа ТУ ДСА України у Тернопільській області від 21.06.2013 року № 392/04-10/13 щодо подання статистичних звітів за перше півріччя 2013 року Теребовлянським районним судом Тернопільської області проаналізовано обліково-статистичну роботу суду  за перше півріччя  2013 року.

Метою зазначеного аналізу є: з’ясування реального стану здійснення правосуддя Теребовлянським районним судом за період з 01 січня по  30 червня 2013 року, виявлення недоліків у роботі суду з питань первинного обліку справ і матеріалів, які негативно впливають на стан ведення діловодства в суді та на судову статистику в цілому.

Згідно  штатного  розпису  Теребовлянський  районний   суд є чотирьохскладовим і працює відповідно до Регламенту, який затверджено наказом голови суду від 23.02.2009 р. № 7-З.

У своїй діяльності апарат суду керується Положенням про апарат  Теребовлянського районного суду, яке, 09.10.2012р. погоджено начальником територіального управління та затверджено зборами суддів ( протокол від 11.10.2012 р. №3).

З метою  належної організації роботи суду, підвищення її ефективності, зміцнення трудової дисципліни працівників суду у відповідності до ст. 43 Конституції України, вимог статті 142 Кодексу Законів про працю України, Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про  державну службу»,  Положення про апарат Теребовлянського районного суду,  розроблено   Правила внутрішнього трудового розпорядку, які погоджено  загальними зборами трудового колективу   (протокол від 19.04.2013 р.) затверджено наказом голови суду  від 19.04.2013 р. №10-З.

 Відповідно до регламенту суду, в суді щоквартально  розробляється  план роботи суду, який затверджується головою та підписується виконавцем.

При організації діловодства та роботи у Теребовлянському районному суді працівники суду керуються вимогами, встановленими Інструкцією з діловодства в місцевому загальному суді, а також відповідними інструкціями щодо обліку та складання статистичних звітів, затверджених наказами ДСА України.

Для забезпечення достовірності звітів про роботу суду особлива увага приділяється забезпеченню правильного заповнення документів первинного обліку - обліково-статистичних карток по усіх категоріях справ. Матеріали кримінального провадження, клопотання про звільнення від кримінальної відповідальності, цивільні справи, адміністративні справи, матеріали про адміністративні  правопорушення, справи в порядку виконання судових рішень та інші, що  надходять до суду реєструються у відповідних обліково-статистичних картках у системі комп’ютерного діловодства суду із врахуванням Положення про автоматизовану систему документообігу суду та відповідно до вимог КП “Д-3”. У суді прийнято рішення про ведення поряд із системою ДЗС ще й обліково-статистичних карток у паперовому варіанті.

Питання проведення перевірки правильності заповнення обліково-статистичних  карток вноситься у плани роботи суду. За їх результатами складено відповідні акти. В цілому, відомості, внесені до первинних карток зазначаються вірно у відповідності з матеріалами конкретної справи (матеріалу).

Контроль  за  обліково – статистичною  роботою  здійснює  голова  суду.

Електронні копії судових рішень, засвідчені ЕЦП, направляються до Єдиного державного реєстру судових рішень у відповідності до Порядку ведення Єдиного державного реєстру судових рішень. Судом постійно ведеться контроль щодо кількості  копій судових рішень, надісланих до ЄДРСР.

Алфавітні покажчики справ та контрольні журнали, передбачені номенклатурою суду, прошиті, скріплені печаткою суду та підписом голови суду, кожен аркуш пронумерований, відповідно до вимог встановлених п.1.12 Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді.

В Теребовлянському районному суді заведено журнал реєстрації скарг і звернень громадян. Відповідальним за облік і контроль за надходженням і розглядом скарг і звернень громадян призначено старшого секретаря суду Сороку І.Є. Впродовж першого півріччя 2013 року скарг та звернень від громадян не надходило.

Прийом громадян у суді здійснюється головою суду, керівником апарату та помічниками суддів згідно з графіком затвердженим головою суду.

 Відповідно до планів роботи суду за перший та другий квартали 2013 року судом було проведено ряд узагальнень судової практики, зокрема: аналіз стану розгляду кримінальних, цивільних, адміністративних справ та справ про адміністративні правопорушення за 2012 рік у порівнянні із 2011 роком; аналіз стану оскарження рішень суду в апеляційному та касаційному порядку за 2012 рік; узагальнення практики розгляду судом цивільних справ-про розірвання шлюбу за  І квартал 2013 р.; узагальнення практики розгляду судом справ  про адміністративне правопорушення, передбачене ст.173-2 КУпАП за І квартал 2013 року та ін..

Наказом Теребовлянського районного суду від 27.05.2013 року № 14-З відповідальною особою за ведення обліково-статистичної роботи в суді призначено Хому Оксану Іванівну – заступника керівника апарату суду.

Слід відмітити що 05 червня 2013 року робочою групою в складі завідувачки сектору організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій Вербицької В.Р., головного спеціаліста сектору організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій Вільчинської О.В.  проведено тематичну перевірку роботи Теребовлянського районного суду. 

Під час проведення вказаної перевірки було виявлено окремі недоліки, зокрема: неналежним чином оформлені наряди за 2012-2013 роки; у квартальних звітах, крім форм № 1-Л та № 1-ОП, міститься також звіт про звернення громадян, звіт за підсумками роботи за ІV квартал 2011 року щодо забезпечення незалежності та безпеки суддів; журнал обліку заяв про забезпечення позову, доказів у цивільних справах ведеться неохайно, з численними дописками олівцем, виправленнями коректором; секретарями судових засідань порушуються строки передачі справ (матеріалів) на зберігання до канцелярії суду; у журналі обліку судових справ і документів, переданих для розгляду судді Малярчуку В.В. облік справ ведеться “змішано”, як за єдиним унікальним номером, так і за номером провадження.

За підсумками перевірки рекомендовано голові суду аналітичну довідку   про результати  проведення тематичної перевірки роботи Теребовлянського районного суду розглянути на апаратній нараді  з працівниками суду, заступнику керівника апарату - вжити заходів щодо виправлення зазначених у доповідній записці недоліків та встановити контроль за їх виконанням.

 

         

Висновки і пропозиції:


            1. При організації діловодства та роботи у Теребовлянському районному суді працівники суду керуються вимогами, встановленими Інструкцією з діловодства в місцевому загальному суді, а також відповідними інструкціями щодо обліку та складання статистичних звітів, затверджених наказами ДСА України. 
           2. Впорядкувати наряди статистичних звітів за 2012 та 2013 роки. Для оперативного пошуку інформації пронумерувати аркуші та скласти внутрішній опис статистичних звітів, термін зберігання яких – постійний

3. Періодично перевіряти своєчасність здачі в канцелярію суду секретарями судових засідань судових справ та матеріалів, розглянутих суддями.

4. Проводити перевірки роботи канцелярії та навчання з працівниками апарату суду з питань ведення загального діловодства, особливо на предмет своєчасного та достовірного заповнення обліково-статистичних карток, які є основою для автоматичного розрахунку статистичних звітів

5. Посилити контроль за веденням діловодства в суді та судової статистики.

 

Заступник керівника апарату                                        О.І.Хома