flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз обліково-статистичної роботи Теребовлянського районного суду Тернопільської області за перше півріччя 2014 року

Аналіз

обліково-статистичної роботи Теребовлянського районного суду Тернопільської області за перше півріччя 2014 року

 

Відповідно до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та на виконання листа ТУ ДСА України у Тернопільській області від 25.06.2014 року № 448/04-10/14 Теребовлянським районним судом Тернопільської області проаналізовано обліково-статистичну роботу суду  за перше півріччя  2014 року.

Метою зазначеного аналізу є: з’ясування реального стану здійснення правосуддя Теребовлянським районним судом за період з 01 січня по  30 червня 2014 року, виявлення недоліків у роботі суду з питань первинного обліку справ і матеріалів, які негативно впливають на стан ведення діловодства в суді та на судову статистику в цілому.

Особливу увагу слід приділити тому, що 01 січня 2014 року вступила у законну силу нова інструкція з діловодства. Так, наказом Державної судової адміністрації України №173 від 17.12.2013 затверджена Інструкція з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ (далі - Інструкція), яка встановлює правила ведення діловодства у вищезазначених судах і регламентує порядок роботи з документами з моменту їх надходження чи створення в суді до знищення в установленому порядку або передачі в державну архівну установу. Незважаючи на те, що нова Інструкція містить положення про ведення діловодства як в електронній, так і в паперовій формі, значна більшість її норм присвячена саме електронної технології обробки, обліку та контролю документів (справ, матеріалів або виробництв) з допомогою автоматизованої системи діловодства суду. Новою є і структура Інструкції, яка складається з трьох частин: загальної, особливої та додатків. Нова  Інструкція, на відміну від попередніх, є спільною для загальних судів різних інстанцій: місцевих, апеляційних та Вищого спеціалізованого суду. Крім того, зменшено кількість додатків (з 59 до 23), в т. ч. журналів. Це пов'язано з тим, що ведення більшості обліково-статистичних карток та журналів не передбачено в паперовому варіанті, а в автоматизованій системі діловодства суду. І що особливо важливо, скасовані контрольний журнал судових справ, переданих на розгляд судді, журнал розгляду судових справ і матеріалів суддею. А ось кількість індексів для реєстрації та обліку судових справ (матеріалів кримінального провадження) збільшилася. Детально прописаний і контроль за виконанням документів, метою якого є забезпечення своєчасного та належного їх виконання. З'явилися в Інструкції і нові розділи, наприклад, присвячений розгляду запитів на публічну інформацію, який об'єднаний з положеннями про звернення громадян. Скасовуючи контрольний журнал судових справ, переданих на розгляд судді, Інструкція передбачила новий порядок передачі судових справ (матеріалів) судді після завершення автоматичного розподілу. Так, судові справи (матеріали) передаються по реєстрах, що формуються та роздруковуються через автоматизовану систему діловодства суду на кожного суддю (суддю-доповідача) окремо. Інформація про рух справи або проведення з нього певних дій також вноситься в автоматизовану системи діловодства суду у день прийняття. Пункт 16.3 Інструкції, крім традиційного способу відправлення кореспонденції, дозволяє відправляти повідомлення про виклик також електронною поштою, факсом, телеграфом, телефонограмою, SMS у вигляді судової повістки, зміст якої має відповідати вимогам, встановленим процесуальним законом.

Згідно  штатного  розпису  Теребовлянський  районний   суд є чотирьохскладовим і працює відповідно до Регламенту, який затверджено наказом голови суду від 23.02.2009 р. № 7-З.

У своїй діяльності апарат суду керується Положенням про апарат  Теребовлянського районного суду, яке, 09.10.2012р. погоджено начальником територіального управління та затверджено зборами суддів ( протокол від 11.10.2012 р. №3).

З метою  належної організації роботи суду, підвищення її ефективності, зміцнення трудової дисципліни працівників суду у відповідності до ст. 43 Конституції України, вимог статті 142 Кодексу Законів про працю України, Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про  державну службу»,  Положення про апарат Теребовлянського районного суду,  розроблено   Правила внутрішнього трудового розпорядку, які погоджено  загальними зборами трудового колективу   (протокол від 19.04.2013 р.) затверджено наказом голови суду  від 19.04.2013 р. №10-З.

 Відповідно до регламенту суду, в суді щоквартально  розробляється  план роботи суду, який затверджується головою та підписується виконавцем.

На виконання плану роботи суду на І та ІІ квартал 2014 року заступником керівника апарату суду організовано підготовку до подання статистичних звітів за І квартал  та півріччя 2014 року.

На виконання листа ТУ ДСА України від 17.03.2014 р. № 77/04-10/14 щодо подання статистичних звітів за І квартал 2014 року судом було сформовано та подано до територіального управління звіти за формами №№ 1-ОП, 1-1-ОП, 10 (судовий збір),  1-Л за І квартал 2014 року. Вказані форми звітів формувалися лише в автоматичному режимі за допомогою КП «Д-3», при їх перевірці помилок не було.

На час проведення аналізу обліково-статистичної роботи суду за півріччя 2014 року у суді здійснюється підготовка до подання статистичних звітів за півріччя 2014 року, зокрема: за формами №№1-ОП, 1-1-ОП, 1, 1-1, 1-Л, 2-А, 2-Ц, 3, 4, 6, 7, 8, 10 (судовий збір).

Для забезпечення достовірності даних у статистичних звітах особлива увага приділяється забезпеченню правильного заповнення документів первинного обліку - обліково-статистичних карток по усіх категоріях справ. Матеріали кримінального провадження, клопотання про звільнення від кримінальної відповідальності, цивільні справи, адміністративні справи, матеріали про адміністративні  правопорушення, справи в порядку виконання судових рішень та інші, що  надходять до суду реєструються у відповідних обліково-статистичних картках у системі комп’ютерного діловодства суду із врахуванням Положення про автоматизовану систему документообігу суду та відповідно до вимог КП “Д-3”. У суді прийнято рішення про ведення поряд із системою ДЗС ще й обліково-статистичних карток у паперовому варіанті.

В цілому, відомості, внесені до первинних карток зазначаються вірно у відповідності з матеріалами конкретної справи (матеріалу).

Контроль  за  обліково – статистичною  роботою  здійснює  голова  суду.

Наказом ДСА України від 15 травня 2014 року № 60 затверджено форму звітності № 1-АМ "Звіт про застосування судами Закону України "Про амністію в 2014 році", яка подається станом на 19 липня 12014 року до 25 липня 2014 року судом до Територіального управління ДСА України в Тернопільській області та станом на 20 жовтня 2014 року – до 24 жовтня 2014 року.

Цього року вперше судом подавались до ТУ ДСА України в Тернопільській області звіти № 2-ВП "Звіт про розгляд місцевими та апеляційними судами справ, пов’язаних із виборами Президента України у 2014 році" та № 2-ВМ "Звіт про розгляд місцевими та апеляційними судами справ, пов’язаних із виборами депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2014 році", форми яких затвердженні наказом ДСА України від 21 березня 2014 року №41. Вказані звіти формувались лише за допомогою КП «Д-3» в автоматичному режимі. Жодних проблем при їх формуванні не виникало, також не виникало помилок при їх перевірці.

Наказами ДСА України від 24 квітня 2014 року № №50, 51, 52  затверджено зміни до Інструкції щодо заповнення і подання форм звітності про розгляд апеляційними та місцевими (крім господарських) судами судових справ і матеріалів, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 05.06.2006 № 55 та внесено зміни до форми звітності №1-Л «Звіт судів першої інстанції про стан розгляду справ про злочини, передбачені статтями 209, 209-1, 306 КК України» та № 1-1 "Звіт судів першої інстанції про розгляд матеріалів кримінального провадження".

Електронні копії судових рішень, засвідчені ЕЦП, направляються до Єдиного державного реєстру судових рішень у відповідності до Порядку ведення Єдиного державного реєстру судових рішень. Судом постійно ведеться контроль щодо кількості  копій судових рішень, надісланих до ЄДРСР.

Так, у І кварталі 2014 року до ЄДРСР надіслано 99,5% рішень від кількості прийнятих, у півріччі 2014 року – 99,6%.

На виконання листа ТУ ДСА України в Тернопільській області № 3/04-10/14вих. від 16.01.2014 р. щомісячно надсилається інформацію щодо використання в суді системи відеоконференцзв’язку.

Також на виконання листа ТУ ДСА України в Тернопільській області № 131/04-10/14 від 07.02.2014 р. щомісячно подається до ТУ ДСА України в Тернопільській області інформацію про кількість надісланих судом SMS-повідомлень учасникам судового процесу.

Нововведенням у судовій статистиці є те, що     спільним наказом прокурора Тернопільської області та начальника територіального управління Державної судової адміністрації України у Тернопільській області від 15.05.2014р. №208/10 «Про проведення взаємозвірок щодо окремих рішень місцевих судів у кримінальних провадженнях»  з 1 червня 2014 року за результатами роботи за півріччя та рік запроваджено проведення взаємозвірок між місцевими судами та органами прокуратури щодо: повернутих судами кримінальних справ для проведення додаткового розслідування відповідно до пункту 12 Перехідних положень КПК України; виправданих і осіб, стосовно яких справи закриті судами за відсутністю події або складу злочину і за недоведеністю обвинувачення (за кримінальними справами, направленими до суду до 20.11.2012); виправданих судами осіб у кримінальних провадженнях за чинним КПК України; повернутих судом кримінальних проваджень прокурору з передбачених законом підстав.

Наказом ДСА України від 05 грудня 2013 року №169 затверджено форму картки на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження, та Інструкцію щодо формування картки на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження, згідно якої місцеві загальні суди щоквартально, до 10 числа місяця, наступного за звітним, надсилають інформацію про кількість сформованих карток (із зазначенням кількості карток, матеріали кримінальних проваджень яких надіслані до апеляційних судів) з накопичувальним підсумком за відповідний звітний період спеціалістам із судової статистики територіального управління ДСА.

Відповідно до вказаного наказу та листа ТУ ДСА України в Тернопільській області  № 100/04-10/14 від 27.03.2014 судом 09.04.2014 р.   за  № 2035/01-19/14-Вих надіслано інформацію про кількість сформованих карток на осіб, стосовно яких судом розглянуто матеріали кримінальних проваджень за І квартал 2014 року.

В Теребовлянському районному суді заведено журнал реєстрації скарг і звернень громадян. Відповідальним за облік і контроль за надходженням і розглядом скарг і звернень громадян призначено старшого секретаря суду Сороку І.Є. Впродовж першого півріччя 2014 року скарг та звернень від громадян не надходило.

Прийом громадян у суді здійснюється головою суду, керівником апарату та помічниками суддів згідно з графіком затвердженим головою суду.

         Відповідно до планів роботи суду за перший та другий квартали 2014 року судом було проведено ряд узагальнень судової практики, зокрема: забезпечення права на захист під час здійснення кримінального провадження,  розгляду слідчими суддями Теребовлянського районного суду Тернопільської області клопотань про надання дозволу на проведення обшуку житла чи іншого володіння особи, дотримання Теребовлянським районним судом розумних строків розгляду кримінальних справ та проваджень у 2013 році, узагальнення судової практики за період 2013 року щодо проведення аналізу та вивчення окремих проблемних питань правозастосування норм закону про кримінальну відповідальність щодо незаконного виготовлення, зберігання, збуту або транспортування з метою збуту підакцизних товарів (ст. 204 Кримінального кодексу України), аналіз розгляду цивільних справ, що перебувають у провадженні суду понад рік, розгляду справ про адміністративні корупційні правопорушення та злочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов`язаної з наданням публічних послуг.

Наказом Теребовлянського районного суду від 27.05.2013 року № 14-З відповідальною особою за ведення обліково-статистичної роботи в суді призначено Хому Оксану Іванівну – заступника керівника апарату суду.

Обліково-статистична робота суду ведеться відповідно до діючих нормативно-правових актів, які регулюють питання діловодства та судової статистики. З метою належної організації діловодства у суді в цілому, та в частині ведення обліково – статистичної роботи зокрема,  головою суду та заступником керівника апарату протягом півріччя 2014 року проводились оперативні наради з питань дотримання вимог, встановлених Інструкцією з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ, а саме: реєстрації вхідної, вихідної кореспонденції; ведення необхідних нарядів загального діловодства; повноти та достовірності внесення даних до документів первинного обліку, що здійснюється виключно КП “Д-3”; правильність заповнення карток на осіб, стосовно яких судами розглянуто матеріали кримінального провадження;  якість складання звітності; своєчасність здачі судових справ до канцелярії суду, звернення до виконання вироків по кримінальних справах та рішень по цивільних справах, а також постанов у справах про адміністративні правопорушення, розглянутих у попередніх звітних періодах; планування роботи суду, виконання запланованих заходів тощо.

          Заступнику керівника апарату рекомендувати:

- проводити періодичні навчання, заняття та семінари з працівниками, відповідальними за ведення судової статистики та діловодства;

-  посилити контроль за веденням судової статистики, приділяючи увагу первинній реєстрації та обліку справ і матеріалів, які надійшли до суду;

-     проводити перевірки на предмет відповідності даних обліково- статистичних карток матеріалам справи;

-     вживати заходи впливу до працівників, на яких покладено обов’язки ведення первинного обліку справ та матеріалів, а також статистичної звітності.

 

         



Голова Тереболвянського

районного суду                                                                   І.І.Бойко