flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Додаток2

 1.1. ТЕРЕБОВЛЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТI

 

Загальна площа будівлі Теребовлянського районного суду Тернопільської області 382 кв. м., вона містить 5 залів судових засідань. Станом на 01 жовтня 2015 року штатним розписом передбачено 5 суддів (3 фактично працюючих) та 24 працівників апарату суду (19 фактично працюючих). Кількість справ, що перебувала в період опитування на розгляді - 897 справ.

Більшість опитаних – чоловіки (51,2%). Найбільш представлені респонденти з повною вищою освітою (45,5%), з яких 29,8% мають вищу юридичну освіту. Середня за чисельністю група відвідувачів (30,6%) має середню та неповну середню освітою, а найменша (24,0%) – з базову вищу.

Із 121 опитаного відвідувача суду 29 осіб (24,0%) проживає безпосередньо у місті Теребовля, а 92 особи (76,0%) є приїжджими з інших населених пунктів.

За віковим критерієм відвідувачі суду розподілені наступним чином: 38,0% - люди 26-39 років; 30,6% - особи 40-59 років; 15,7% - молодь віком 18-25 років; 15,7% - пенсіонери (60 років і старші). При цьому, за рівнем заможності 70,2% опитаних вважають себе середнього статку, 17,4% - нижче середнього статку, 5,8% - бідними, а 1,7% - заможними.

Абсолютна більшість респондентів (67,8%) представляють в суді особисто себе, ще 27,3% - інтереси інших осіб. Для 38,0% опитаних - це перший судовий процес, 15,7% респондентів були учасниками судового процесу 2-5 разів, а 46,3% відвідувачів брали участь у судовому процесі 6 разів і більше. Переважна кількість відвідувачів (73,6%) є учасниками цивільного та кримінального (17,4%) процесів. Решта справ стосуються адміністративних правопорушень (4,1%) та адміністративного (3,3%) і господарського (1,7%) процесів.

У більшої частини респондентів (64,5%) справа знаходиться в процесі розгляду, у 24,8% опитаних розгляд справи ще не розпочато, і для 10,7% розгляд справи завершено (винесено рішення). Крім того, майже половина опитаних (45,5%) вважають себе зовсім або майже не обізнаними з роботою суду, ще 25,6% - загалом обізнані, і лишень 26,4% цілком обізнані з роботою судів і суддів.

Констатуємо, що переважна більшість респондентів (79,3%) в цілому оцінили якість роботи Теребовлянського районного суду Тернопільської області на «добре» або «відмінно», 8,3% вважають роботу суду посередньою, і лише 1,7% визнають роботу суду «скоріше поганою». За 5-бальною шкалою середня оцінка якості роботи суду становить 4,2 бали.

Середні оцінки роботи суду за вимірами (складовими) якості наведено в табл.1.17.

Таблиця 1.17. – Оцінки якості роботи Теребовлянського районного суду Тернопільської області за основними вимірами

Виміри якості

Теребовлянський районний суд Тернопільської області

Найвищі оцінки по судах Тернопільської області

Доступність суду

3,7

4,4

Зручність та комфортність

4,6

4,7

Повнота та ясність інформації

4,0

4,7

Сприйняття роботи працівників апарату

4,4

4,9

Дотримання термінів судового розгляду

3,9

4,5

Сприйняття роботи суддів

4,6

4,8

 

Таким чином, в Теребовлянському районному суді Тернопільської області найкраще забезпечуються показники зручності та комфортності суду: в приміщеннях суду завжди чисто та прибрано (на переконання 100,0% відвідувачів); достатньо зручних місць для очікування та оформлення документів (думка 96,7% опитаних); забезпечений оптимальний режим освітлення (на погляд 97,5%) та вільний доступ до побутових приміщень (туалетів) (зазначає 86,0% осіб).

Відносно найгірше в суді забезпечується реалізація вимог доступності суду, що повʼязано з нестачею паркувальних місць для автомобілів (середній бал 2,9), неналежним облаштуванням суду для користування його послугами людьми з обмеженими можливостями (середній бал – 2,5), низькою можливість відвідувачів суду дозволити собі витрати на послуги адвоката чи юрист-консультанта (середній бал – 3,3) та незручністю для відвідувачів діставатися до будівлі суду громадським транспортом (середній бал – 3,6). Також громадянам не завжди вдавалося додзвонитися до суду та отримати потрібну інформацію телефоном (середній бал – 3,9).

Крім того, громадян турбує невчасність (відповідно до графіку) розпочинання засідань (середній бал – 3,6), необґрунтовані на їх думку затримки/перенесення слухань (середній бал – 3,6) і недостатність інформації щодо справ, котрі призначені до розгляду (середній бал – 3,7).

На рис. 1.17. проілюстровано, в яких напрямках має Теребовлянський районний суд Тернопільської області удосконалювати свою роботу, аби мати найвищі в області оцінки якості за основними вимірами.

 

 

Рис.1.17. Якість роботи Теребовлянського районного суду Тернопільської області за основними вимірами

(середнє значення за 5-бальною шкалою)

 

Серед інших зауважень та пропозицій щодо покращення роботи Теребовлянського районного суду Тернопільської області, на які вказали відвідувачі, слід звернути увагу на такі: «збільшити штат працівників суду», «оновити кадри суду, збільшити кількість молодих працівників», «вчасно приймати справи до провадження», вчасно повідомляти про розгляд справи», «вчасно розпочинати засідання», «дотримуватися строків», «пришвидшити процес слухання», «позначити табличками кабінети», «поставити термінал для сплати судового збору», «підвищити рівень повноти інформації та роз’яснювальної роботи з людьми, які звертаються в канцелярію».

Критичний аналіз результатів опитування та їх обговорення з суддями та працівниками апарату суду дозволив розробити такі рекомендації, які можуть бути реалізовані найближчим часом:

        Покращити умови доступу до суду для осіб з обмеженими можливостями, зокрема, встановити пандус при вході в приміщення, а також обладнати кнопку виклику охорони для допомоги літнім людям та інвалідам-колясочникам у потраплянні на територію суду.

        Переглянути використання прилеглої до приміщення суду території з метою збільшення кількості місць для паркування автомобілів відвідувачів.

        З метою подолання соціальної нерівності у доступності судів залучати НГО до створення при судах безкоштовних консультаційних центрів, де найбідніші прошарки населення можуть отримати якісну адвокатську консультацію.

        Звернути увагу персоналу канцелярії суду щодо необхідності своєчасного скерування повісток та повідомлень, як цього вимагає чинне процесуальне законодавство. Провести аналіз дотримання суддями процесуальних термінів судового розгляду та причин затримки/перенесення судових засідань, а працівникам апарату суду більше уваги приділяти спілкуванню з клієнтами, зокрема, роз’ясненню причин затримки / перенесення слухань по справі.

        Розробити рекомендації щодо планування графіку розгляду (зокрема, в частині прогнозування тривалості слухань), встановити контроль за дотриманням графіку. Вивчити можливість використання сайту для узгодження графіків розгляду.

        Вивчити можливість використання додаткових телефонних ліній для роботи з відвідувачами та провести відповідне навчання для працівників апарату на предмет інформування клієнтів суду щодо загальних питань і стану їхньої справи в телефонному режимі.

        Необхідно позначити кожен кабінет чи залу відповідними табличками. Бажано вивішувати на дверях кожної судової зали інформацію про перелік справ які будуть розглядатися найближчим часом.